Om oss

Om Enghouse Interactive

Enghouse Interactive, den ledande leverantören av lösningar för bättre kundkommunikation, utvecklar och levererar marknadens bredaste utbud av plattformsoberoende kommunikationslösningar.
De integrerade kommunikationslösningarna inkluderar flerkanaliga contact center-lösningar med telefonistfunktioner, hänvisning, självbetjäningstjänster, inspelningsfunktioner, besökshantering och statistik. Lösningarna ger företag och organisationer en valfrihet att kommunicera med sina kunder enligt deras önskemål; snabbt, effektivt, flexibelt och framgångsrikt.

Historia

Historia

Enghouse Interactive är en av världens ledande leverantörer av lösningar för kundkommunikation. Vi har över 3000 kunder i Norden med kontor i Sverige, Norge och Danmark, samt finns representerat i Finland. Enghouse Interactive är ett dotterbolag till Enghouse Systems Limited, ett mjukvaru och tjänsteföretag noterat på Toronto börsen (TSX) under symbolen ”ESL”. Företaget grundades 1984 och har sedan dess varit ett lönsamt företag som vuxit både organiskt och genom förvärv av marknadsledande företag.

Produkten

Enghouse Interactives kommunikationsplattform stödjer alla former av kundinteractioner på ett företag. Den integrerade produktportföljen inkluderar flerkanaliga contact center-lösningar med telefonistfunktioner, hänvisning, självbetjäningstjänster, inspelningsfunktioner, besökshantering samt statistik och debitering. Hur lösningarna än väljs att installeras, i molnet, kundplacerade eller hybrida så hjälper våra professionella partners er.

Mission

Mission

Lyfta personliga kundupplevelser till en ny och högre nivå, genom att stärka organisationer med innovativa lösningar som möjliggör interaktioner:

ANYTIME – ANYWHERE – ANYHOW

Ett globalt avtryck

Fler än 1 000 av världens ledande partners
Som servar över 10 000 kunder globalt
Som har mer än 1 miljon användare
Som hanterar >1 miljard kundkontaktar dagligen

Vart är vi på väg

Enghouse Interactive AB strävar efter att bli ”top-of-mind” hos alla företag som är i behov av professionell hantering av kundinteraktioner, och därmed bli den ledande leverantören av lösningar för kundkommunikation på den nordiska marknaden.