Datametrix väljer Enghouse Interactive för contact center som tjänst

CONTACT:
Michael Stubbing
Enghouse Interactive
+46 730 66 88 33
Michael.Stubbing@enghouse.com

Datametrix väljer Enghouse Interactive för contact center som tjänst

Datametrix i Norge väljer CCSP, ett molnbaserat contact center som är baserat på en multitenant-lösning, med marknadsledande funktionalitet.

Stockholm, (22 december, 2016), Enghouse Interactive meddelar idag att systemintegratören och nätverksleverantören, Datametrix, ett helägt dotterbolag till Telenor Group, har valt Enghouse Interactives Contact Center: Service Provider (CCSP) som plattform för deras molnbaserade contact center som tjänst.

Datametrix sökte efter en partner som kunde leverera molnbaserade lösningar med kapacitet att stödja tillväxten på den nordiska marknaden. Datametrix Business Cloud Contact Center-lösning levererar även strategiska värden genom möjligheten att integreras med Telenors mobila och fasta kommunikationstjänster. Med fokus på Norge är Datametrix väl lämpad att erbjuda sina kunder en komplett kommunikationsportfölj och en modell som ger kunden möjlighet till skalbara och flexibla molnlösningar.

”Genom att utöka vår Business Cloud-portfölj med CCSP har vi breddat våra möjligheter att erbjuda contact center som tjänst, speciellt i små och medelstora företag, med mervärdestjänster som är kostnadseffektiva och lättillgängliga från molnet, anpassade efter företagets behov”, säger Frank Svendsen, Business Cloud Leader, Datametrix.

Efter en noggrann skanning av marknaden så valde Datametrix slutligen Enghouse Interactive och CCSP. Huvudfaktorerna som påverkade beslutet var CCSP’s anpassning till marknadens efterfrågan, dess multitenant funktionalitet, en låg total ägandekostnad tillsammans med det faktum att Enghouse är en global organisation, men med lokal expertis.

”Enghouse Interactive ger oss inte bara möjligheten att utöka vårt nuvarande tjänsteerbjudande av unified communication. Det bidrar även till att stärka vår position som helhetsleverantör av kommunikationslösningar, något som värderas högt av våra kunder”, tillägger Frank Svendsen.

CCSP är utvecklat för molnet och är särskilt lämpad för tjänsteleverantörer som vill dra nytta av den det globala skiftet från kostsamma investeringar och föråldrade system till en behovsstyrd prismodell som kompletterar behovet av skalbarhet.

Vi känner oss ärade att Datametrix har valt Enghouse Interactive som partner till sitt molnbaserade contact center, säger Michael Stubbing, Managing Director – Enghouse Interactive i Norden. Skickliga serviceleverantörer, såsom Datametrix, paketerar numera data, tal och bredbandstjänster för att kunna differentiera sig i dagens hårda konkurrens på marknaden. Vi uppskattar att Datametrix investerar resurser för att möta de ökade kraven från kunderna på kraftfulla molnbaserade lösningar som även måste vara flexibla och skalbara för att passa föränderliga affärsbehov.

Om Datametrix

Datametrix levererar effektiva och säkra nätverkslösningar som möjliggör kommunikation mellan människor via data, tal och video. Genom att ha många certifierade tekniker, bred kompetens och en bred produktportfölj kan Datametrix leverera helhetslösningar till sina kunder. Lösningarna inkluderar utrustning, design, installation, rådgivning och underhåll av nätverk, säkerhet, unified communication och datacenter. Datametrix levererar kundplacerade och hostade lösningar i sitt datacenter såväl som molnbaserade lösningar under sitt varumärke BusinessCloud. Företagets huvudkontor är placerat i Oslo, med ytterligare kontor i Stavanger, Bergen, Trondheim, Tromsø, Ålesund och dotterbolaget Daxcom i Sverige med kontor i Stockholm och Göteborg. Datametrix har ca 330 anställda och hade 2015 en omsättning på NOK 1,2 miljarder.

Om Enghouse Interactive

Enghouse Interactive, den ledande leverantören av lösningar för bättre kundkommunikation, utvecklar och levererar marknadens bredaste utbud av plattformsoberoende kommunikationslösningar. De integrerade kommunikationslösningarna inkluderar flerkanaliga contact center-lösningar med telefonistfunktioner, hänvisning, självbetjäningstjänster, inspelningsfunktioner, besökshantering samt statistik. Lösningarna ger företag och organisationer en valfrihet att kommunicera med sina kunder enligt deras önskemål; snabbt, effektivt, flexibelt och framgångsrikt.
Enghouse Interactive har över 3000 kunder i Norden med kontor i Sverige, Norge och Danmark Enghouse Interactive är ett dotterbolag till Enghouse Systems Limited, ett mjukvaru- och tjänsteföretag noterat på Toronto börsen (TSX) under symbolen ”ENGH”. Företaget grundades 1984 och har sedan dess varit ett lönsamt företag som vuxit både organiskt och genom förvärv av marknadsledande företag. För mer information, besök: www.enghouseinteractive.se