Press

Välkommen till Enghouse Interactives presscenter. Här hittar du vårt arkiv med pressmeddelanden och rapporter. Du kan även ladda hem filer. För pressrelaterade frågor, vänligen vänd er till vår presskontakt nedan.

Press Contacts

Michael Stubbing CEOMichael Stubbing
Regional Managing Director Northern Europe,
Enghouse Interactive AB
Phone: +46 8 457 3035

E-mail: mstubbing@enghouse.com

 

divider

Om Enghouse Interactive

Enghouse Interactive, den ledande leverantören av lösningar för bättre kundkommunikation, utvecklar och levererar marknadens bredaste utbud av plattformsoberoende kommunikationslösningar. De integrerade kommunikationslösningarna inkluderar flerkanaliga contact center-lösningar med telefonistfunktioner, hänvisning, självbetjäningstjänster, inspelningsfunktioner, besökshantering samt statistik och debitering. Lösningarna ger företag och organisationer en valfrihet att kommunicera med sina kunder enligt deras önskemål; snabbt, effektivt, flexibelt och framgångsrikt. Enghouse Interactive har över 3000 kunder i Norden med kontor i Sverige, Norge och Danmark, samt finns representerat i Finland. Enghouse Interactive är ett dotterbolag till Enghouse Systems Limited, ett mjukvaru- och tjänsteföretag noterat på Toronto börsen (TSX) under symbolen ”ESL”. Företaget grundades 1984 och har sedan dess varit ett lönsamt företag som vuxit både organiskt och genom förvärv av marknadsledande företag.

onsdag 28 juni, 2017

Enghouse Interactive och Cellip ingår partnerskap: Enklare för företag att flytta telefoni till Microsoft Office 365

Enghouse Interactive och Telefonoperatören Cellip ingår ett partnerskap på den svenska marknaden. Det sker i samband med lanseringen av Enghouse Attendant for Skype som är en av de första telefonistapplikationerna på marknaden för Skype for Business Online och Office 365. Tillsammans med Cellips Cloud PBX Connect kan nu kunder flytta över till Microsofts moln, Office 365 med Cloud PBX, med all sin telefoni.

Receptionisten och telefonisten är ofta den första kontakten kunden har med en organisation. Tjänsten Enghouse Attendant for Skype gör det möjligt för receptionisten och telefonisten att skapa ett positivt intryck direkt. Med ett användarvänligt gränssnitt som automatiskt visar den mest relevanta och aktuella informationen kan de hantera samtalen effektivt och professionellt.

– Vi har lyssnat på våra kunder och partners som önskade något enkelt och användarvänligt. Genom att enkelt ladda ner applikationen från vår webbsida hjälper Enghouse Attendant for Skype dig att hantera inkommande samtal inom bara några minuter. Ingen utbildning eller installationsstöd behövs. Enghouse Attendant for Skype kör snabbt igång oavsett om du använder Skype for Business server eller online, säger Björn Sjöstrand, Produkt Direktör, Enghouse Interactive Norden.

Enghouse Interactive säljer via partners och har i och med denna produkt inlett ett nytt samarbete med Cellip.

– Vi är glada över att ha hittat ett bra samarbete med Cellip som tillför svensktalande lokal support och branschledande kompetens inom Skype for Business. Med deras spetskompetens kan vi erbjuda marknaden det bästa tänkbara kundstödet för denna produkt, fortsätter Björn Sjöstrand.

Cellip är den nya tidens teleoperatör med inriktning mot Skype for Business.

– Enghouse är en bra partner som, precis som vi, är måna om att lyssna på kunder och partners när de tar fram nya tjänster. De har en stark förankring i Sverige och har under decennier levererat kompetenta call- och kontaktcenterlösningar på den nordiska marknaden. Det hjälper oss att vara fortsatt ledande på Skype for Business-telefonitjänster i Sverige, säger Esko Airas, vd på Cellip.

Enghouse Attendant for Skype är en av de första telefonistapplikationerna på marknaden för Skype for Business Online och Office 365. Den tar endast några få minuter att ladda ner och går att ladda ner kostnadsfritt under 30 dagar. Månadskostnaden för produkten kan vara så låg som strax under 500 kronor i månaden.

– Office 365 och Skype for Business med Cloud PBX fortsätter att växa sig allt starkare. Med partners som Enghouse och Cellip som skapar nya möjligheter och tar bort hinder för våra kunder att flytta sin telefoni in i Microsofts moln kommer den trenden att accelerera. Vi tror starkt på mixen av globala och lokala Microsoftpartners som samarbetar för att göra det bättre för våra gemensamma kunder att komma igång med Cloud PBX och telefoni i molnet”, säger Daniel Siberg, Affärsområdeschef för Office på Microsoft.

För mer information kontakta:
Michael Stubbing
Managing Director West & Northern Europe
Enghouse Interactive AB
Telefon: +46 8 457 3035
E-post: michael.stubbing@enghouse.com

eller

Esko Airas
VD
Cellip
Telefon: +46 8 55 80 10 37
E-post: esko.airas@cellip.se

 

Om Enghouse Interactive
Enghouse Interactive, Enghouse Interactive, den ledande leverantören av lösningar för bättre kundkommunikation, utvecklar och levererar marknadens bredaste utbud av plattformsoberoende kommunikationslösningar. De integrerade kommunikationslösningarna inkluderar flerkanaliga kontaktcenter-lösningar med telefonistfunktioner, hänvisning, självbetjäningstjänster, inspelningsfunktioner, besökshantering samt statistik. Lösningarna ger företag och organisationer en valfrihet att kommunicera med sina kunder enligt deras önskemål; snabbt, effektivt, flexibelt och framgångsrikt.
Enghouse Interactive har över 3000 kunder i Norden med kontor i Sverige, Norge och Danmark, samt finns representerat i Finland. Enghouse Interactive är ett dotterbolag till Enghouse Systems Limited, ett mjukvaru- och tjänsteföretag noterat på Toronto börsen (TSX) under symbolen ”ENGH”. Företaget grundades 1984 och har sedan dess varit ett lönsamt företag som vuxit både organiskt och genom förvärv av marknadsledande företag. För mer information, besök: www.enghouseinteractive.se

Om Cellip
Cellip är den nya tidens teleoperatör som ökar lönsamheten för företag genom att tillhandahålla priseffektiva och flexibla kommunikationstjänster. Genom sin unika Skype for Business-kompetens, vilken verifierats av Microsoft, fortsätter Cellip leda utvecklingen av Skype for Business telefoni-tjänster.

 

Stockholm

Download as a PDF