Trio Enterprise -

nu med video i kontaktcentret

Nu kan du möta kunderna face-to-face. Med den nya videofunktionen i kontaktcenterlösningen Enghouse Trio Enterprise 8.2 blir kundupplevelsen mer interaktiv och inkluderande.

Trio Enterprise från Enghouse Interactive fortsätter att växa i popularitet. Tack vare kontaktcenter-mjukvarans många funktioner har flera företag och offentliga verksamheter kunnat ställa om till helt digitala kundserviceavdelningar. I den senaste uppdateringen, 8.2, tillkommer videofunktionalitet.

– Fördelen med video är att kunderna faktiskt i realtid kan visualisera problemet, vilket gör det enklare att lösa redan vid första interaktionen. Genom video kan företag erbjuda personliga möten oavsett geografisk position, vilket gör att fler inkluderas, säger Madeleine Kastberg, marknadsansvarig för Enghouse Interactive.

Lösningen bygger på Enghouse Interactives videotjänst Vidyo.

– Tack vare Vidyo kan videogränssnitten anpassas efter olika företag. Videodelen i Trio Enterprise 8.2 bygger på hög driftsäkerhet med krypterad datatrafik. Dessutom följer Vidyo EU:s dataskyddsförordning, GDPR, vilket gör att både företagets och dess kunders personuppgifter behandlas säkert.

Fördelar med video i Trio Enterprise:
• Realtid med global tillgång till specialister och experter
• Social distansering för säkerhet
• Utökar räckvidden till kunder över en större geografisk yta
• Hjälper till att minska klimatavtrycket med färre resor
• Hög säkerhet och krypterad kommunikation
• Följer EU:s dataskyddsförordning GDPR
• Det närmaste man kan komma ett personligt möte
• Minskar behovet av fysiska möten