Öka effektiviteten och ge snabbare svar till dina medborgare

Webbinarium 9 maj, kl 13-14

Ta del av hur Linköpings kommun blev effektivare genom en samlad medborgarservice

Linköpings Kommun har i dagarna öppnat sitt nya kontaktcenter som ska underlätta för medborgarna att kommunicera med kommunen.
I stället för att bli vidarekopplade till olika tjänster/personer ska den som söker svar på en fråga smidigt och snabbt kunna få det.

Medborgarna kan nu kontakta kommunen via flera olika kanaler som t ex webb, sociala medier, e-tjänster, e-post, telefon och personliga besök.

Linköping har även integrerat kontaktcentret med ärendehantering- och enkätundersökningssystemet.

Datum: 9 maj

Tid: 13-14

Ett urval av de frågor som kommer att diskuteras:

  • Hur arbetar Linköpings kommun med service, tillgänglighet och bemötande.
  • Vilka var utmaningarna, framgångsfaktorerna och resultatet?
  • Vad var det som fick Linköpings kommun att införa ett kontaktcentret
  • Vilka fördelar ser ni med att koppla ihop kontaktcentret med ärendehanteringssystemet?

 

Föredragshållare är Martin Liabäck, chef kontakt Linköping

Martin Liabäck har varit med och byggt upp det nya kontaktcentret i Linköpings kommun ”Kontakt Linköping”. Linköping är Sveriges femte största kommun och en av de mest expansiva, med snart 160 000 invånare. Att komma i kontakt med Linköpings kommun hade länge varit svårt vilket behövde förändras. Därför har det, enligt Martin, varit  fantastiskt roligt att få bygga upp en verksamhet som förenklar kontakten med kommunen för Linköpings invånare. Denna erfarenhet vill han dela med sig av under webbinariet den 9 maj.

Registrera dig till webbinariet genom att fylla i nedan formulär: