Vilka är vi?

Enghouse Interactive utvecklar och levererar det bredaste utbudet av kundkontaktlösningar på marknaden. Genom vårt globala nätverk av partners, som stöds av 16 internationella verksamheter, hjälper vi tusentals organisationer av alla storlekar, branscher och komplexitet att förbättra sin service, produktivitet och effektivitet. Vi stöder mer än 1 miljon agent som hanterar över 1 miljard interaktioner genom våra system dagligen – vilket gör Enghouse Interactive en av de största leverantörerna av kundkontaktlösningar i världen.

Vad gör vi?

Enghouse Interactives integrerade  produktportfölj inkluderar felerkanaliga kontaktcenters, självbetjäning, telefonistlösningar och personaloptimering. Denna breda portfölj ger oss en unik position att erbjuda kunder och partners en komplett och heltäckande lösning från en enda leverantör. Dessa lösningar stöder hela spektrumet av implementeringsmetoder från kundplacerade, molnbaserade till hybrida.

Historia

Enghouse Interactive är ett dotterbolag till Enghouse Systems Limited, ett mjukvaru- och tjänsteföretag, ett kanadensiskt börsnoterat företag (TSX) under symbolen ”ENGH.” Enghouse Systems grundades 1984 och är ett  lönsamt företag som har växt både organiskt och genom förvärv av välrenommerade företag såsom Andtek, Arc Solutions, CosmoCom, Datapulse, IAT, IT Sonix, Syntellect, Reitek, Telrex, Trio, Voxtron och Zeacom.