Enghouse Interactive släpper Trio Enterprise 6.0 – med nya funktioner för förbättrad användarvänlighet och ökad mobilitet

Trio Enterprise är en flexibel och kostnadseffektiv kommunikationsplattform som hjälper företag och organisationer att kommunicera snabbt och effektivt med sina kunder, oavsett kommunikationsmetod. Plattformen kan kopplas mot de flesta växlar och integreras med CRM-system, kalenderservrar och närvarosystem. Trio Enterprise-applikationen används huvudsakligen av telefonister och handläggare, vars främsta fokus är att ge bästa tänkbara kundservice. Trio Enterprise möjliggör för verksamheter att ta hand om alla typer av kundkontakter och intern kommunikation på ett effektivt och professionellt sätt, oberoende av kontaktväg.

  • Framtiden är här med helt nya krav för våra användare. Kundservice är ledordet och det har vi på Enghouse Interactive haft i fokus när vi nu tagit fram Trio Enterprise 6.0. Våra lösningar är en viktig del i våra kunders vardag där vår ambition är att våra applikationer inte bara ska motsvara förväntningarna utan också ha det där lilla extra. Allt för att våra användare ska kunna ta hand om sina kunder på bästa tänkbara sätt, säger Michael Stubbing, Regional Managing Director på Enghouse Interactive Northern Europe.

Fokus för releasen av Trio Enterprise 6.0 har varit att fortsätta möta marknadens behov där en viktig del är en anpassad plattform oavsett vilka system man arbetar med idag. En av de stora nyheterna är därför att Trio Enterprise från och med TE 6.0 har stöd Skype for business, tidigare Lync. Dessutom stödjer Trio hänvisningsapp utöver IOS och Android nu även Windows Mobile. Förutom de nya stöden har en rad nya funktioner utvecklats för att underlätta och effektivisera för telefonister, agenter och supervisors. Den nya chattmodulen är bland annat anpassad för användarbeteendet på smartphones och surfplattor samtidigt som den effektiviserats för agenterna. Med Trio Enterprise 6.0 blir det också lättare att möta den aktuella belastningen med nya rättigheter för supervisors att ändra status på andra aktörer än sig själv.

  • Trio Enterprise riktar sig till kunder som ställer höga krav på användarvänlighet och möjlighet att kommunicera via olika kommunikationskanaler. Därför känns det extra bra med den nya releasen 6.0 som både förbättrat användarvänligheten och ger mobila användare nya möjligheter. För oss är det även viktigt att produkten kan användas oavsett om kunden nyttjar vår lösning via molnet eller som en kundplacerad lösning. Jag är övertygad om att den nya releasen kommer att erbjuda marknaden rätt verktyg för att hantera en effektivare kundservice, och vi har även gjort det enklare för våra partners att installera och supportera, säger Ulf Wallin, försäljningschef på Enghouse Interactive.


De största förändringarna i Trio Enterprise 6.0:

  • Stöd för Skype for Business
  • Trio hänvisningsapp stöder nu Windows Mobile, förutom IOS och Android
  • Nya funktioner i Trio hänvisningsapp
  • Enterprise Attendant integreras med Trio Administrator
  • Nya Supervisor-funktioner
  • Ny chatt-modul
  • Utökad säkerhet


För mer information kontakta:

Michael Stubbing
Regional Managing Director,
Enghouse Interactive AB
Telefon: +46 8 457 3035
E-post: mstubbing@enghouse.com


Om Enghouse Interactive

Enghouse Interactive, den ledande leverantören av lösningar för bättre kundkommunikation, utvecklar och levererar marknadens bredaste utbud av plattformsoberoende kommunikationslösningar. De integrerade kommunikationslösningarna inkluderar flerkanaliga contact center-lösningar med telefonistfunktioner, hänvisning, självbetjäningstjänster, inspelningsfunktioner, besökshantering samt statistik. Lösningarna ger företag och organisationer en valfrihet att kommunicera med sina kunder enligt deras önskemål; snabbt, effektivt, flexibelt och framgångsrikt.

Enghouse Interactive har över 3000 kunder i Norden med kontor i Sverige, Norge och Danmark, samt finns representerat i Finland. Enghouse Interactive är ett dotterbolag till Enghouse Systems Limited, ett mjukvaru- och tjänsteföretag noterat på Toronto börsen (TSX) under symbolen ”ESL”. Företaget grundades 1984 och har sedan dess varit ett lönsamt företag som vuxit både organiskt och genom förvärv av marknadsledande företag.

För mer information, besök: www.enghouseinteractive.se