Checklista för
Här är några nödvändigheter som behövs för att säkerställa en enhetlig standard för er kundservice, oavsett var ditt kontaktcenterteam befinner sig:

Enkel åtkomst
Handläggarna måste kunna arbeta från varsomhelst med bara en dator, internetuppkoppling och headset

Jämn funktionalitet
Målet är att säkerställa samma funktionalitetsnivå på distans som dina kunder är vana vid i vanliga fall

Användarvänlighet
Utan den vanliga infrastrukturen på kontoret måste dina handläggare enkelt kunna jobba på egen hand

Snabbguide för distansarbete i kontaktcentret
Behöver du kontrollera att du har tänkt på allt som behövs för att driva ditt kontaktcenter optimalt på distans? Syna din krissplan genom att ladda ner vår eBok nu.
- Vilken utrustning krävs?
- Vad kan du göra för att underlätta övergången för dina kunder?
- Finns det verktyg som kan underlätta?
- Hur kan du bäst stötta dina medarbetare?
- Vad ska du göra för att förbereda dig för framtiden?
ContactBabel: The Inner Circle Guide to Contact Centre Remote Working Solutions
Den här rapporten innehåller färska uppgifter om hur Storbritanniens kontaktcenter förändrat sin verksamhet i dessa oroliga tider. Resultaten inkluderar:
- 84% av respondenterna har flyttat sin verksamhet till distansarbete
- 1 av 6 respondenter har sett att kundkontakterna ökat med över 50%
- 20% av verksamheterna använder permittering för att minska personalantalet
Rapporten visar också hur man framgångsrikt kan flytta verksamheten till distansarbete, få tips om hur man kan öka hemarbetarnas motivation och prestanda, vilka kostnader och tidsskalor du kan förvänta dig samt hur man kan förbättra självbetjäning och digitala kanaler för att hantera alla ökningar i kontaktvolymer och personalfrånvaro.

Kontakta oss här med dina behov.
Skriv gärna om det är brådskande.
Om du behöver hålla ditt kontaktcenter igång med distansarbetare erbjuder Enghouse Interactive två primära alternativ där vi snabbt kan erbjuda vår molnlösning inom några dagar:
- Aktivera din befintliga kontaktcenterplattform för att stödja dina befintliga handläggare på distans
- Distribuera snabbt vår kontaktcenterlösning, Enghouse Cloud Contact till nya destinationer för distansarbete
Enghouse Cloud Contact, vår prisbelönta kontaktcenterlösning i molnet, kan sättas in och fungera på bara några dagar. Dina handläggare kommer att kunna arbeta varsomhelst med bara en dator, internetanslutning och headset – fyll i formuläret för att prata med en av våra experter.
Fördelarna med distansarbete för kontaktcentret
Mot bakgrund av ständigt växande kundförväntningar, osäkra marknadsförhållanden och en växande brist på duktiga handläggare vänder sig företag allt mer till alternativa sätt att driva sitt kontaktcenter. Att kunna erbjuda skickliga handläggare möjligheten och tekniken att kunna jobba i en säker och robust hemmamiljö, kan signifikant öka kapaciteten och produktiviteten i ditt kontaktcenter.
Distansarbetare kan distribueras relativt snabbt och med kort varsel samt erbjuder omedelbart stöd i tider med fluktuerande, oplanerad efterfrågan eller säsongstoppar. Kontaktcenter med möjlighet till arbete hemifrån erbjuder inte bara företagen smidighet och skalbarhet för att driva enastående kundupplevelse och lönsamhet, utan har också potentialen att förbättra sina anställdas balans mellan arbete och vardag betydligt.

Få tillgång till duktiga medarbetare oavsett geografi

Säkerställ kontinuitet och ostörd affärsverksamhet

Skala enkelt upp eller ner utifrån din verksamhets behov eller vid oförutsedda händelser

Minimera koldioxidavtrycket och minska miljöpåverkan

Öka medarbetarnas motivation och minska jobb-byten till andra företag

Förbättra kundnöjdheten och lojaliteten
Mer läsning

ContactBabel: The Inner Circle Guide to Contact Centre Remote Working Solutions
This report aims to show how to move successfully to a remote working model, as well as tips on managing the motivation and performance of homeworkers, the costs and timescales you can expect, and how to ramp up self-service and digital channels to handle any increase in contact volumes and staff absence.

Snabbguide för distansarbete i kontaktcentret
Den här guiden ger vägledning om alla viktiga beslut som behöver tas för att optimalt kunna låta dina medarbetare jobba på distans. Exempelvis utrustnings- och programvarubehov, verktyg för att hjälpa till, åtkomst och säkerhetsaspekter, sätt att underlätta övergången för dina kunder, användbara tips för dina personal samt vikten av att vara förberedd med en plan då det oväntade inträffar.

Blogg: När hemma är det nya kontoret – Så kan företag fortsätta arbeta under kristider
I kristider har det alltid varit viktigt för företagen att kunna fortsätta verksamheten genom att växla om så att medarbetarna arbetar hemifrån genom att använda teknik, online-kapacitet och molnkapacitet. Med möjlighet till videomöten i realtid berikas upplevelsen av att arbeta på distans.

Top 4 Challenges Solved by Video Collaboration
As today’s business leaders seek to grow their companies, drive value, and optimize operations, they understand that employees need efficient and effective interpersonal collaboration to meet strategic goals. With the right video conferencing technology, businesses can strike a balance and deliver against both sets of expectations.

7 sköna skäl att migrera till molnet
Enligt analysföretaget DMG Consulting, har 62% av företag redan flyttat till en kontaktcenterlösning i molnet. Att byta till ett molnbaserat kontaktcenter över lokalt baserade lösningar kan erbjuda företag i alla storlekar betydande fördelar, inklusive ökad flexibilitet, nya och ofta bättre kostnadsstrukturer, samt starkare efterlevnad. I denna infografik beskriver vi sju viktiga skäl till att ditt företag skulle kunna tjäna på ett molnkontaktcenter.

Enghouse Cloud Contact – se vår portfölj av molnbaserade tjänster
Enghouse Cloud Contact Center är stabilt, säkert och alltid tillgängligt. Vårt molnbaserade kontaktcenter innehåller en mängd funktioner som passar allt från de minsta företagen till de största organisationerna, samtidigt som det kan integreras sömlöst med andra företagsapplikationer, exempelvis CRM-verktyg.