Deltagarrekord, internationella tittare och helt digitalt arrangemang. Den femtonde upplagan av EI-dagarna ”Det nya normala” blev både ett unikt och framgångsrikt event.
– Den passion jag stött på hos EI-dagar-teamet har jag nog inte mött på någon annan plats, säger Karin Zingmark, moderator på eventet och tillika författare, föreläsare, företagsrådgivare.
Under 2020 har det talats mycket om det nya normala. På eventet EI-dagarna, som årligen arrangeras av Enghouse Interactive, fick deltagarna därför en chans att dela erfarenheter, kunskap och ställa frågor till experter inom just digitala arbetsplatser, distansarbete och videolösningar.
Traditionellt sett har EI-dagarna arrangerats som ett tvådagarsevent med närmare 300 deltagare på plats. Men på grund av pandemin genomfördes EI-dagarna i år för första gången helt virtuellt. För moderatorn Karin Zingmark var den digitala tillställningen det första mötet med eventet.
– Det var så klart en ära att få vara en del av dagen. Allt fungerade näst intill perfekt, gästerna var inspirerande och det var spännande att få inblick hur företagen arbetar. Entusiasmen och energin från Enghouse Interactive var överväldigande.
Under dagen bjöds deltagarna bland annat på en föreläsning av Erik Mattson från Ordrum som pratade om kundservice med video, diskussioner med representanter från Microsoft på hur företagen kan bli bättre på att integrera Teams i kontaktcentret samt kundcase från både VA Syd och Unilabs. Genom ett interaktivt fråge- och omröstningsformulär kunde deltagarna dessutom interagera med föreläsarna i realtid.
Eftersom årets event var helt digitalt blev EI-dagarna 2020 mer tillgängligt än tidigare upplagor vilket resulterade i både deltagarrekord och besökare utanför landets gränser.
– Framför allt var det kul att så många hängde kvar under hela eventet. Det betyder att innehållet var relevant och höll hög kvalitet, säger Karin Zingmark.