Vanliga utmaningar inom digitaliseringsprocessen för företag

För de allra flesta verksamheter är insteget i den digitala världen redan påbörjat. För att få en inblick kan ett första steg vara att se över verksamheten, finns det rätt förutsättningar, vilka är utmaningarna och hur ser strukturen inom verksamheten ut. Det är inte en fråga om digitalisering kommer att ske utan när. För de flesta verksamheter är digitalisering nödvändigt för att överleva. I denna bloggartikel tittar vi på utmaningar som bör belysas i digitaliseringsprocessen.

Continue reading “Vanliga utmaningar inom digitaliseringsprocessen för företag”

Så lyckas du med självservice

Många företag och organisationer skyndar på digitaliseringsarbetet för att sänka kostnaderna och göra det enklare för kunderna med självservice. Men många organisationer har för bråttom med att digitalisera utan att ha en genomtänkt strategi och kartläggning av vad kunden faktiskt söker för information. Här delar jag med mig av mina tips för att lyckas med självservice.
Continue reading “Så lyckas du med självservice”

Våra mest lästa blogginlägg kring vikten av nöjda medarbetare

Det är ju inte en nyhet för någon att nöjda och motiverade medarbetare presterar bättre på jobbet och troligen stannar kvar längre på företaget. Trevliga arbetskamrater, rättvis lön och utvecklingsmöjligheter bidrar ju till detta, men vad som kanske är mer förvånande är vikten av att ha rätt och fungerande arbetsverktyg och transparens i verksamheten. Här har vi samlat våra mest lästa blogginlogg om hur ni kan få nöjdare medarbetare.

Continue reading “Våra mest lästa blogginlägg kring vikten av nöjda medarbetare”

Vikten av videomöten just nu

Videomöten har varit ett stående inslag i vardagen på många företag länge, men troligtvis bara då och då. De senaste månaderna har det snarare blivit ett måste för alla som jobbar hemifrån och inte kan eller får vara på kontoret. Och även om det kanske börjar kännas lite tungt nu att fortsätta hålla distans, så tror vi att den ökade användningen av video medför flera fördelar.

Continue reading “Vikten av videomöten just nu”

Stressa mindre IT-chef – det går att hålla koll på utrustning, tjänster och licenser

Att jobba som IT-ansvarig på ett företag med många anställda innebär att införskaffa och administrera många datorer och telefoner samt abonnemang och licenser. I många fall är överblicken över användningen och IT-kostnaderna som de orsakar bristfällig och IT-cheferna tvingas att “jaga rätt” på dem. Med ProOptis verktyg Pro är det enklare än någonsin. Roger Wiklund, projektledare på ProOpti, svarar på 7 snabba frågor om TEM*-lösningen Pro. (*Techology Expense Management)

Continue reading “Stressa mindre IT-chef – det går att hålla koll på utrustning, tjänster och licenser”

Ökad kostnadskontroll och effektivare processer – Här är våra mest lästa blogginlägg om Pro

Pro är ett rapporteringsverktyg som hjälper företag att samla in data kring telefoni och IT på ett och samma ställe. Genom den kontinuerliga överblick som Pro ger får den IT-ansvarige eller kostnadsansvarige bättre koll på vilka IT-prylar, abbonemang  och licenser som finns i organisationen och vad som används och inte. Här är våra fem mest lästa blogginlägg om Pro. Continue reading “Ökad kostnadskontroll och effektivare processer – Här är våra mest lästa blogginlägg om Pro”

Våra mest lästa blogginlägg till den IT-ansvarige

För dig som har rollen som IT-ansvarig på ett större företag innebär ofta en stor del av arbetet att hålla koll på kostnader, vilka IT-prylar som används och vilka som inte används. Men ibland kan det vara svårt att veta vilka processer och verktyg som är det bästa stödet i arbetet. Här har vi samlat våra mest lästa blogginlägg till den IT-ansvarige att inspireras av i hängmattan!

Continue reading “Våra mest lästa blogginlägg till den IT-ansvarige”

Bättre samarbete i kontaktcentret med Microsoft Teams

Under de senaste åren har kontaktcentret genomgått en stor förändring från att mestadels ha handlat om telefoni, så finns det idag en mängd andra kanaler och kommunikationssätt att använda sig av. Men för att få koll på allt och för att kunna säkerställa bästa möjliga service behövs rätt plattformar. I det här blogginlägget tittar vi därför närmare på varför Enghouse kontaktcenter och Microsoft Teams är en bra kombination.

Continue reading “Bättre samarbete i kontaktcentret med Microsoft Teams”

Enghouse Cloud Contact – molnbaserad kontaktcenterlösning för kundorienterad verksamhet

Om du har stött på tekniska utmaningar när du tvingas flytta kontaktcenterverksamheten till arbete hemifrån kan molnet vara den bästa eller enda lösningen. Om du använder molnteknologi för ditt kontaktcenter kan ditt team vara fullt operativt på kortast möjliga tid. Du kan också föra samman alla dina affärskritiska data eftersom många av dina andra system förmodligen redan finns i molnet. Och när dina affärsbehov förändras och växer kan du helt enkelt anpassa dig utan att behöva planera hårdvara eller IT-overhead. Du kan också snabbt lägga till medarbetare eller funktioner för att möta din organisations och omgivningens krav.

Enghouse Interactives molnbaserade kontaktcenterlösning, Enghouse Cloud Contact, erbjuder små och stora företag att enkelt och smidigt kunna flytta sitt kontaktcenter till molnet. Lösningen låter dig fokusera på kärnverksamhet, eliminerar dyra investeringar och minskar IT-belastningen.

Continue reading “Enghouse Cloud Contact – molnbaserad kontaktcenterlösning för kundorienterad verksamhet”