Vidyo – en säker, stabil och skräddarsydd videoplattform för varje behov

Enghouse videoplattform Vidyo erbjuder företag och branscher en möjlighet att med hög säkerhet digitalisera och effektivisera flera delar av arbetet. Jag tog en pratstund med Kjetil Bakkeskaug som är ansvarig för Vidyo på den nordiska marknaden för att ta reda på mer om plattformen och dess oändliga möjligheter.

Continue reading “Vidyo – en säker, stabil och skräddarsydd videoplattform för varje behov”

Så kan Pro hjälpa kommuner att effektivisera arbetet

Pro är inte bara ett verktyg för att följa upp företagets telefoni, det ger också ökad kontroll på IT-prylar i organisationen, ger medarbetare koll på sina kostnader och automatiserar processer. För kommuner, som ofta har många anknytningar knutna till sig och fortfarande jobbar en del manuellt, kan Pro vara det perfekta verktyget för att effektivisera och underlätta arbetsdagarna.

Continue reading “Så kan Pro hjälpa kommuner att effektivisera arbetet”

När hemma är det nya kontoret – Så kan företag fortsätta arbeta under kristider

Nyckeln till att din organisation framgångsrikt kan arbeta på distans är högkvalitativ video. Madeleine Kastberg från Enghouse Interactive delar med sig av tips och goda råd.

Continue reading “När hemma är det nya kontoret – Så kan företag fortsätta arbeta under kristider”

Corona gör digitaliseringen mer självklar i samhället

Just nu ser mycket annorlunda ut än för bara några veckor sedan, aldrig tidigare har lika många svenskar jobbat hemifrån som idag. Och även om det känns tungt och trist just nu, så kommer Coronakrisen innebära vissa fördelar, till exempel för digitaliseringen som redan nu har fått ett ordentligt uppsving. Continue reading “Corona gör digitaliseringen mer självklar i samhället”

Vad är ProOpinion?

Företag gör idag stora investeringar i IT- och kommunikationstjänster. I takt med dagens snabba utveckling tillkommer dessutom ständigt nya enheter och system att investera i. Men hur bra koll hur företag egentligen på vad som faktiskt används och vad som ger medarbetarna ett värde? Med den mobila appen ProOpinion kan de ansvariga enkelt få feedback från medarbetare för att bland annat få bättre koll på användandet. Här tittar vi närmare på hur ProOpinion fungerar och vilka de främsta fördelarna är.

Continue reading “Vad är ProOpinion?”

Fördelarna med att medarbetarna har full koll på sina IT-kostnader

Hur ser det ut i er verksamhet, har medarbetarna koll på vilka kostnader de genererar?

Det har visat sig hos våra kunder att det som struktureras upp och mäts ner på enhets- och personnivå ger kostnadsmedvetenhet hos medarbetarna och i slutändan kostnadsbesparingar för verksamheten. Som vi känner oss själva så vill väl ingen betala för tjänster eller produkter som inte används. Får medarbetarna en tydlig översikt över alla sina kostnader upptäcks snabbt sådant som inte används och det avslutas snabbare. Överblicken leder samtidigt till att insikten kring IT-investeringar ökar och att kunskapsnivån om IT ökar. Undersökningar visar även att medarbetare som får vara med och påverka också trivs bättre på sin arbetsplats och stannar i regel längre hos arbetsgivaren.

Continue reading “Fördelarna med att medarbetarna har full koll på sina IT-kostnader”

The Future of TEM

What is used to be

TEM or Telecom Expense Management software was originally designed to cater for the management and tracking of Fixed and Mobile phone costs, as billing became more complicated and new Telecom companies were created resulting in ever more invoices, managing Telecom invoices became time consuming and organizations realised they needed specialist software to assist with the management of these invoices to take control of costs, track usage and employee devices, thus Telecom Expense Management was born.

Continue reading “The Future of TEM”

Pro i molnet – så funkar det

Många företag väljer att flytta stora delar av verksamheten till molnet, då det finns många fördelar med det framför en on-premise-installation. Några av dem är att ni undviker en stor investering, ni kan snabbt öka eller minska storleken på lösningen, ni får snabb tillgång till nyheter och underhåll av mjuk- och hårdvara ingår i tjänsten.

Continue reading “Pro i molnet – så funkar det”

Vad är en multikanalstrategi?

Dagens kunder är mer krävande än någonsin. De vill bli bemötta och servade på ett unikt sätt – när som helst, var som helst, hur som helst och på deras villkor. Det innebär att företag måste lägga upp sin interaktion med kunderna så att den är anpassad och kan ge dem rätt service, vid rätt tidpunkt, på rätt sätt. Grunden för detta är en multikanalstrategi.

Continue reading “Vad är en multikanalstrategi?”