Medarbetare i kontaktcentret behöver snabbt kunna hantera en stor mängd ärenden. De behöver därför verktyg för att identifiera, prioritera och dirigera ärenden på ett professionellt sätt. Detta kan Microsoft Teams hjälpa till med.

Microsoft Teams är här för att stanna. Plattformen har cirka 250 miljoner aktiva användare varje månad. Användarna nyttjar de samarbets- och kommunikationsfördelar som Teams har att erbjuda. De flesta kunder flyttar till Teams för samarbete och utökar sedan detta till att använda Teams för alla sina samtal, inklusive kontaktcenter.

Mer än 50 procent av de implementeringar som Enghouse gör idag är för kunder som flyttar till Teams. Kunderna uppgraderar från “Skype for business”, men det är lika vanligt att se kunder migrera från sina äldre PBX-telefonsystem till den nya generationens plattform som är Microsoft Teams.

Vår nya värld med distansarbete kräver en plattform som är enkel att aktivera, fungerar för alla användare, var de än är, och som gör att vi kan leverera den bästa upplevelsen till våra kunder.

Microsoft Teams fungerar för kontaktcentret, men hur är det med telefonister och reception?

Receptionister och telefonister ska snabbt hantera ett stort antal samtal. För att kunden ska få ett bra intryck av företaget behöver växeltelefonisten verktyg för att identifiera, prioritera och dirigera inkommande samtal.

Jag är inte säker på att företag inser att det finns så många alternativ tillgängliga för sömlös anslutning för personal som representerar den första kontaktpunkten för ditt företag. Professionella samtalshanteringslösningar som utnyttjar Teams kommunikations- och samarbetsmöjligheter, som säkerställer att alla samtal assisteras i rätt tid och på ett effektivt sätt har funnits tillgängliga sedan en tid tillbaka.

Det har aldrig funnits en bättre tid än nu för att modernisera ditt kontaktcenter med de kraftfulla och pålitliga lösningar som blir möjliga med hjälp av Teams. Som jag har berättat i tidigare blogginlägg ger Teams en komplett uppsättning kommunikations- och samarbetsverktyg och genom att kombinera det med kontaktcenterlösningar från Enghouse får kundservice en mer sömlös arbetsmiljö.

I Microsoft Teams kan användare enkelt kontrollera information under ett samtal, samarbeta med kollegor eller använda video där det behövs. Förutom möjligheten att arbeta var som helst, bidrar detta till en bättre upplevelse för medarbetaren, vilket bidrar till att öka nöjdheten i arbetet.

En samlad kommunikationsplattform ökar produktiviteten och effektiviteten, minskar onödig administration och tillåter därför kontaktcentermedarbetaren att fokusera på kunden och ge dem en härlig kundupplevelse.

Vill du veta mer om Microsoft Teams och kontaktcenter?

Se videon när Anna Stokes blir intervjuad av CX Today om Teams i kontaktcentret.

Published by Anna Stokes

I Enghouse bloggserie om Teams berättar Anna Stokes, Director Global Product på Enghouse Interactive, om varför allt fler kontaktcenter börjat använda Microsoft Teams för kommunikation och samarbete och vilka olika fördelar det medför.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *