Trio Enterprise certifierad som ett Microsoft Teams Connected Contact Center
Bland de första ut att certifieras mot Microsoft Teams nya program, Connected Contact Center, är Enghouse med Trio Enterprise. Certifieringen är en kvalitetsstämpel och ett intyg att Trio Enterprise tillsammans med Teams är en fullt supportad och godkänd plattform.
– Vi är glada över att Enghouse Interactive och deras kontaktcenter-lösning Trio Enterprise genomgått vårt Microsoft Teams-certifieringsprogram för ISV (Independent Software Vendor). Certifieringen innebär att lösningen har testats och verifierats för att tillhandahålla den kvalitet, kompatibilitet och tillförlitlighet som förväntas från Microsoft-lösningar. Kontaktcenter är ett av de viktigaste stöden för interaktion och feedback kring kunders upplevelse och genom att integrera med Microsoft Teams ges en komplett lösning för medarbetare oavsett var de jobbar ifrån, säger Henrik Byström, affärsområdeschef för Modern Workplace på Microsoft Sverige.
Certifieringsprogrammet för ISV bygger på telefoniintegration enligt Direct Routing med Teams-certifierade Session Boarder Controllers (SBC) där agenter kan arbeta med olika typer av svarsenheter, Teams, mobiltelefoner mfl. Certifieringen av Trio Enterprise genomfördes av Microsofts partner TecVizion i enlighet med Connect-modellen.
– För våra kunder innebär certifieringen en kvalitetsstämpel som intygar att Trio Enterprise, tillsammans med Teams certifierad SBC ger kunden en godkänd miljö bestående av både Microsoft och Enghouse. Kunden kan känna sig säker på att få en fullt supportad plattform som ger en bra säkerhet, säger Radek Zalewski, Product Manager, Enghouse Interactive. Att Enghouse var en av de första i branschen att klara certifieringen visar värdet av att arbeta nära Microsoft både marknadsmässigt och tekniskt via TAP programmet.