Enghouse webbinarier

Här kan du ta del av våra kommande samt redan genomförda webbinarier.

 

Kommande webbinarier:

5 novemberMicrosoft Teams i kontaktcentret

I ett kontaktcenter är det viktigt att ha enkla och flexibla kommunikationsmöjligheter och att snabbt kunna hitta korrekt information för att kunna ge bästa möjliga kundupplevelse. Med Microsoft Teams integrerat i kontaktcentret ges möjlighet till sömlös uppbackning av specialister och experter inom hela organisationen. Vi delar med oss av både våra egna och våra kunders erfarenheter och tips vid införandet av Microsoft Teams i kontaktcentret.

Läs mer och anmälan

 

19 november –  Säkra videomöten i kontakten med medborgarna – Kundcase Södertälje kommun

Pandemin har skyndat på digitaliseringen och i högsta grad påverkat hur vi kan mötas. Södertälje är en kommun som ligger i framkant kring digitalisering och introducerade videomöten i verksamheten redan 2019. När trycket ökade våren 2020 var de redo och kunde snabbt utöka användningsområdet i flera av kommunens verksamheter. Fokus har legat mycket på säkerhet för att kunna möta upp kraven kring GDPR och regionens krav på autentisering.

Under detta webbinarium berättar Södertälje kommun om resan från fysiska till digitala möten. Du får ta del av värdefulla råd och tips kring säkra videomöten och hur det påverkar verksamheten och du får även möjlighet att få svar på era egna funderingar.

Läs mer och anmälan

 

26 novemberMänniska och maskin i samspel för bästa servicenivå

Många företag och organisationer skyndar på digitaliseringsarbetet för att sänka kostnaderna och göra det enklare för kunderna med självservice. Men hur får man en bra balans mellan teknik och mänsklig service? Vad ska man tänka på vid införandet av den nya tekniken med t ex bottar? I detta webbinarie får vi tips om hur man får automatiserade och mänskliga tjänster att samverka för att på bästa sätt möta kundens krav på enkel och smidig kundservice.

Läs mer och anmälan

 

Watch on demand

Bättre samarbete i kontaktcentret med Microsoft Teams

Spela upp videon

Företagsekonomiska institutet – Konsten att hålla utbildning via video

Spela upp videon

Bästa tipsen för effektiva och säkra videomöten

Spela upp videon

Kalmar kommuns digitaliseringsresa

Spela upp videon

AI och digitalisering av kundservice med Jason Andersson

Spela upp videon

Krishantering – När det oväntade händer – Norrtälje Kommun

Spela upp videon

Linköpings Kommun förenklar kontakten med invånarna genom nytt kontaktcenter

Spela upp videon

Öka medborgarservicen med kontaktcenter – Patric Klaremo, Millwater

Spela upp videon