Bra medborgarservice
ger nöjda medborgare

Vi hjälper idag 40% av Sveriges kommuner med kommunikationen med medborgarna. Det har gett oss gedigen erfarenhet och kunskap inom området.

Enghouse Interactive förstår den avgörande roll som kontaktcenterteam har för att leverera offentliga tjänster och de kritiska skillnaderna mellan detta och en mer kommersiell kontaktcenter-miljö.

Enghouse Interactive erbjuder flexibla plattformar för kontaktcenter som snabbt och effektivt svarar upp mot dina medborgares behov. Vi är en av världens ledande leverantörer av lösningar för kommunikation med medborgarna. Med fokus på kontaktcenter som är skalbara i storlek, komplexitet och integration säkerställer vi att din kommun får en framgångsrik och enkel samverkan med kommuninvånarna.

Ladda ner eBoken och ta reda på hur vi hjälpt andra kommuner att tillhandahålla bättre och effektivare service till medborgarna.

Ladda ner eBoken

kommuner omnichannel ebook

Framtiden för Omnikanal-kontaktcentret i Microsoft Teams eGuide för kommuner

Den här guiden förklarar hur plattformen kommer att utvecklas för att möta invånarnas, medarbetarnas och kommunens behov i framtiden.

Ladda ner guiden

kommuner eguide kontakcenter digitalisering

Kontaktcenter och digitaliseringen i Sveriges kommuner – digitalisera din verksamhet i större utsträckning

Utifrån en undersökning som Enghouse Interactive genomförde med Sveriges kommuner ges här en fördjupning till kommunens utmaningar i digitaliseringsarbetet.

Ladda ner guiden

Ett kontaktcenter för omedelbara, påtagliga resultat

Effektiv kommunikation

En enda kraftfull plattform för hantering av all kommunikation

Hög lösningsgrad vid första kontakt

Minska genomsnittliga samtalshanteringstider med upp till 15 sekunder genom integration till CRM-system

Prata med rätt person

Avancerad styrning till rätt person eller team ger en högre lösningsgrad vid första kontakt

Rapport och Statestik

Få bättre kontroll och bättre resultat genom kontinuerlig uppföljning och analys

Självservice är inte längre ett “nice to have”. Självservice är många gånger medborgarnas förstahandsval för många typer av interaktioner och avgörande för en positiv serviceupplevelse.

Den här Snabbguiden – Självservice För Bättre Medborgarservice syftar till att ge en introduktion till självbetjäning, dess fördelar och teknologierna som ligger till grund för den, samt även belysa hur AI och innovationer som 5G potentiellt kommer att förändra den i framtiden.

Ladda ner eGuiden

Självservice För Bättre Medborgarservice

Välmående medarbetare

Medarbetarna är organisationen största tillgång och kärnan i varje framgångsrik verksamhet. Deras välbefinnande bör med andra ord alltid stå i fokus, men på grund av covid-19 och övergången till hybridarbete har detta blivit ännu viktigare. 53 % av alla vuxna upplever att deras välbefinnande har påverkats av pandemin.

Den här eboken beskriver hur arbetskultur, processer och tekniska lösningar kan bidra till en bättre arbetstillvaro.

Ladda ner eGuiden

Helt Brilliant! Enghouse Interactives kontaktcenter bäst i Sverige!

Sveriges nöjdaste medborgare bor i kommuner som använder Trio Enterprise i kontaktcentret. Det står klart efter att kundundersökningsföretaget Brilliant presenterat årets pristagare under Brilliant Awards 2021 där Enghouse Interactives kunder kammade hem utmärkelser för ”Bästa kundservice” i flera klasser. I klassen Kommun hamnade Norrtälje kommun högst följt av Östhammar och Ängelholm. Samtliga är användare av Trio Enterprise kontaktcenter och kunder till Enghouse Interactive.

Läs mer om utmärkelsen

Inspelat webbinarium med Kalmar kommun

Kalmar kommun berättar om succén med bemannad chatt och planerna på att införa chattbot

I detta webbinarium berättar Kalmar kommun om hur de ökat tillgängligheten för invånarna genom förhöjd digital närvaro. Den bemannade chatten har effektiviserat arbetet i kontaktcentret och förbättrat servicen till medborgarna!

Ta del av inspelningen

Är du redo att boka in en demo, eller kanske få mer information?

Vi strävar efter att hitta den bästa lösningen för just dina specifika affärskrav och verksamhetsbehov. Enghouse erbjuder en skräddarsydd tjänst och banbrytande lösningar som optimerar den serviceupplevelse du ger dina kunder.

Bra medborgarservice och enkel samverkan

Kontakta oss för att diskutera hur Enghouse kan hjälpa din organisation att nå målen, på ditt sätt.

Fyll i formuläret här bredvid. Vi kontaktar dig inom kort angående din förfrågan.

HÖR AV DIG TILL OSS!

Ta del av intressanta artiklar där våra kunder delar med sig av sina erfarenheter och framtidsplaner

Mälarenergi om framtidens hybrida invånarservice

Mälarenergis kundsupport har lyckats skapa en hybrid arbetsplats med bibehållen kvalitet tack vare ett förändrat arbetssätt.

LÄS MER OM MÄLARENERGIS HYBRIDA KUNDSERVICE

Norrtälje kommun - Sveriges bästa kundservice

Från en traditionell arbetsplats till hybridarbete – så skapade Norrtälje kommun Sveriges främsta kundservice.

Läs mer om Norrtäljes hybrida strategi

Östhammars kommun - Flexibilitet med hybridarbete

Större flexibilitet för de anställda och bättre service för medborgarna när Östhammars kommun gick över till hybrid arbete.

Läs mer om Östhammars flexibla arbetsplats

Luleås Integration med ärendehanteringssystem

Luleå kommun: Tack vare integrationen av ärendehanteringssystemet i Trio Enterprise missar vi inte några ärenden.

Läs mer om Luleås lyckade integration

Succé för chatt i Kalmar kommuns kontaktcenter

Med högre krav på bättre tillgänglighet för medborgarna i kommunen så införde Kalmar en chatt i sin kontaktcenter-lösning. I dag hanteras fler ärenden än någonsin.

Läs mer om Kalmar kommuns chatt

Ängelholms kommuns kontaktcenter flyttade hem

När pandemin kom ville Ängelholms ligga steget före. Alla medarbetarna i kontaktcentret skulle snabbt kunna växla om för att kunna arbeta och svara på medborgarnas frågor hemifrån.

Läs mer om Ängelholms hemmakontor