Snabbguide om sjävservice

Guide till digital kundservice med självservicetjänster

Värdet av självservice för bättre kundservice i en digital tid

Självservice är inte bara vad den kunnige och självgående kunden i dagens digitala och uppkopplade samhälle förväntar sig. Det är också svaret på kundens behov att snabbt kunna lösa ett ärende oavsett tid på dygnet och från vilken enhet som helst. Självservice förbättrar helhetsupplevelsen för kunden och ökar effektiviteten i din verksamhet.

Vår nya guide: Värdet av självservice för bättre kundservice i en digital tid fokuserar på hur du uppnår ROI med hjälp av självservicetjänster. Guiden tar upp utmaningarna med införandet av självservice och ger tips på en framgångsrik implementering. Du får även verktyg för att kunna mäta och förbättra effekten som självservice kan ge din verksamhet.

Ladda ner guiden och ta del av tipsen om självservice för bättre kundservice:

  • Se inte enbart självservice som ett sätt att reducera kostnader. Återinvestera istället eventuella besparingar genom att kompetensutveckla medarbetarna, förbättra andra kanaler och öka tillgängliga resurser.
  • Skapa en kontinuerligt uppdaterad kunskapsdatabas för att underbygga självservicetjänsterna. Gör det enkelt för kunderna att ge feed-back på uteblivna svar och använd det till att identifiera och fylla luckor.
  • Skapa rätt mix av medarbetare och självservice och gör det enkelt att växla från digital till människliga handläggare. Se även till att dina medarbetare har rätt kompetens för att kunna hantera mer komplexa och avancerade kundärenden.

Om Enghouse Interactive

Enghouse Interactive utvecklar och levererar det bredaste utbudet av kommunikationsplattformar på marknaden. Vårt globala varumärke bygger på en stabil tradition där vi ständigt håller våra löften gentemot våra kunder, vår personal och våra aktieägare.

Enghouse Interactive, ett dotterbolag till Enghouse Systems Limited (TSX: ENGH), är en ledande global leverantör av program- och servicelösningar för kundkontakt som möjliggör utökad kundservice och omvandlar kontaktcentret från ett kostnadscenter till en kraftfull tillväxtmotor. Våra tjänster och lösningar hjälper företag att tillhandahålla meningsfulla, dagliga kundinteraktioner och utvinna värdefull statistik som kan användas för att skapa fördjupad kundlojalitet och identifiera nya möjligheter till lönsamt mervärde.

Enghouse Interactive har över 10 000 kunder i fler än 120 länder. Vi anpassar oss efter gällande lokala lagar och föreskrifter och kan tillhandahålla valfri telefoniteknik, oavsett om den nyttjas lokalt eller i molnet, för att säkerställa att våra kunder kan nås av sina kunder – var som helst, när som helst, via vilken kanal som helst.