Black Friday med en
kundservice som klarar trycket

Kundcase: Granngården

Inspelning av webbinariet

I högsäsong, som t ex Black Friday, gäller det att vässa kundservicen för att kunna klara anstormningen av köpsugna kunder. Allt fler kunder väljer onlineshopping istället för fysiska butiker vilket än mer ökar trycket på kontaktcentret.

För Granngårdens Kundservice innebär Black Friday en ökning av ärenden med närmare 50%. Kunderna förväntar sig snabb och effektiv kundservice oavsett om det sker via personlig kontakt eller självservice. Granngården har tagit tillvara på fördelarna med hybridarbetet och fokuserat på flexibilitet och skalbarhet i kombination med självservicetjänster.

I detta webbinarie berättar Granngården om hur de jobbade under Black Friday 2020 och hur de i år bemannar upp med både extra personal och den digitale medarbetaren Birger Bondböna. Granngården ägs av norska Felleskjopet och vi får ta del av deras erfarenheter och planer för ett utökat nordiskt samarbete kring Kundservice.

 

Cheri Dahlin, Kundservicechef Granngården,  Elin Merethe Håland Kundetjenstsjef Felleskjopet, Anna Hallbäck, Teamledare Kundserivce Granngården berättar om hur de förbereder sig inför och jobbar under högsäsong för att kunna ge kunderna den bästa servicen.

Vi får även träffa den digitale medarbetaren Birger Bondböna.

Fyll i formuläret för att ta del av inspelningen: