Pressmeddelanden

Sofia Svensson

Sofia Svensson
Marknadsansvarig, Norden
Enghouse Interactive AB
Phone: +46 734 71 31 19

20 oktober, 2022

Competella Communication Suite Achieves Microsoft Teams Certification

Competella Communication Suite achieves recognition for its approach to security and privacy following Microsoft Teams Certification Sweden-based specialist in cloud-based communication solutions for contact centers, Competella, part of Enghouse Interactive, a leading provider of customer interaction management solutions, has been certified by Microsoft to integrate with Microsoft Teams for its Competella Communication Suite. This follows […] Läs mer

7 juli, 2022

Enghouse AG Acquires NTW Software GmbH

Expanding the Contact Center Business in Central Europe Enghouse AG, a wholly owned subsidiary of Enghouse Systems Limited (TSX: ENGH), announced today it has acquired NTW Software GmbH, based in Innsbruck, Austria and Munich, Germany. Enghouse AG, based in Germany, acquired NTW which provides a suite of products, ranging from attendant console to contact centers for […] Läs mer

23 juni, 2022

Enghouse Systems Limited Acquires Competella AB

Markham, ON, and Stockholm, June 23, 2022; Enghouse Systems Limited (TSX: ENGH) announced today it has acquired Competella AB, a provider of a SaaS and On-Premise contact center and attendant console solutions based in Stockholm, Sweden. Competella offers a complete contact center platform created to enhance the offerings of Microsoft Teams. The Competella Communication Suite includes solutions for contact […] Läs mer

1 juni, 2022

Enghouse Interactive lanserar molnbaserat CCaaS-erbjudande som gör det möjligt för företag att komma i gång på bara fem dagar

  Fastpriserbjudandet ger små och medelstora företag möjlighet till kostnadsfri implementering, en utsedd projektledare och omfattande utbildning för smidig onboarding. Stockholm, 2 juni 2022 – Enghouse Interactive lanserar en nytt erbjudande med fast pris som riktar sig till små och medelstora företag. Detta möjliggör registrering av kontaktcentermedarbetare på Enghouses CCaaS-plattform på bara fem dagar. Erbjudandet […] Läs mer

25 februari, 2022

Fokus på den hybrida arbetsplatsen i nya versionen av Enghouse Trio

Enghouse Interactive uppdaterar Enghouse Trio till version 9.1. Versionen har förbättrad integration med Microsoft Teams vilket gör arbetsdagen enklare för användarna. – Versionen 9.1 är anpassad för det nya hybrida arbetslivet eftersom du kan ta med dig kontaktcentret överallt. Den webbaserade klienten förbättras avsevärt, vilket medför att medarbetare i kontaktcentret kan arbeta på distans eller […] Läs mer

8 mars, 2021

Enghouse Interactive storsatsar på utbildning: Fem öppna webbinarier om kontaktcenter i Teams

Microsoft Teams i kontaktcenter blir allt vanligare. På grund av det ökade intresset väljer nu Enghouse Interactive att lansera en öppen webbinarieserie på fem tillfällen helt inriktad på hur kontaktcentret fungerar i Teams och vilka möjligheter som finns. – Teams som kommunikationsväg har verkligen exploderat sista året. Under webbinarierna kommer vi att gå igenom erfarenheter […] Läs mer

13 oktober, 2020

Stort intresse för EI-dagarna 2020: Så hanterar vi “det nya normala”

Distansarbete, digitalisering och uppluckring av det traditionella kontoret. Våren 2020 ställdes allt på sin spets. Men hur kommer näringslivet hantera vad som har kommit att kallas ”det nya normala”? Det är temat när Enghouse Interactive bjuder in till EI-dagarna 2020 den 22 oktober. – Det senaste halvåret har accelererat all digitalisering och omdefinierat näringslivets behov. […] Läs mer

2 juni, 2020

Trio Enterprise certifierad som ett Microsoft Teams Connected Contact Center

Bland de första ut att certifieras mot Microsoft Teams nya program, Connected Contact Center, är Enghouse med Trio Enterprise. Certifieringen är en kvalitetsstämpel och ett intyg att Trio Enterprise tillsammans med Teams är en fullt supportad och godkänd plattform. – Vi är glada över att Enghouse Interactive och deras kontaktcenter-lösning Trio Enterprise genomgått vårt Microsoft […] Läs mer

27 mars, 2020

Vidyo hjälper vårdsystemen att skala upp telemedicin för att minska riskerna som coronaviruset medför

23 mars 2020 | Pressmeddelande Stabil videoplattform säkerställer att sjukvårdssystemen kan erbjuda diagnostisering och effektiv patientvård på distans. Toronto, Kanada – Vidyo, Inc. (Enghouse Vidyo), ledande inom inbyggd videoteknik, lanserade i dag ett program för att hjälpa sina kunder inom telemedicin att utöka sin kapacitet för att bekämpa coronapandemin. Programmet gör det möjligt för nya […] Läs mer

15 maj, 2019

Enghouse Systems Acquires Vidyo, Inc

Acquisition expands Enghouse Interactive product portfolio Enghouse Systems Limited (TSX:ENGH) announced today it has acquired Vidyo, Inc. for a purchase price of approximately $40 million. Vidyo’s annual revenue is approximately $60 million. Headquartered in Hackensack, New Jersey, Vidyo is a provider of enterprise-class video software solutions that support visual communications across diverse end-points, networks of […] Läs mer